سرخط خبرها

داستان تقابل آلمان و دانمارک| از نقاشی سقف خانه تا بردن ژرمن‌ها و قهرمانی دراروپا!

  • کد خبر: ۲۳۵۹۵۰
  • ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
داستان تقابل آلمان و دانمارک| از نقاشی سقف خانه تا بردن ژرمن‌ها و قهرمانی دراروپا!
رویارویی آلمان و دانمارک در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ خاطره بسیار جالبی را زنده می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس جدول مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا، آلمان میزبان باید برای ماندن در یورو ۲۰۲۴ دانمارک را از گردونه مسابقات حذف کند. تیمی که در مرحله گروهی نمایش چندان مطلوبی ارائه نکرد و بیشتر تاکتیک‌هایش بر پایه اندیشه‌های تدافعی استوار شده بود، اما وایکینگ‌ها در خلق شگفتی و پیروزی مقابل تیم‌های بزرگ در مراحل حساس به ویژه هنگام برگزاری جام ملت‌های اروپا تخصصی مثال زدنی دارند.

مهمترین شگفتی که دانمارکی‌ها در جام ملت‌های اروپا خلق کردند اتفاقاً برابر همین آلمان رقم خورده است. داستان به ۳۲ سال قبل برمی‌گردد. جام ملت‌های ۱۹۹۲ که در اواخر بهار و اوایل تابستان سال ۱۳۷۱ شمسی به میزبانی کشور سوئد برگزار شد و آن زمان فقط ۸ تیم اجازه حضور در مسابقات مذکور را داشتند. دانمارک اصلاً به یورو ۱۹۹۲ راه پیدا نکرده بود و یوگسلاوی سابق این مجوز را به دست آورده بود ولی با توجه به اینکه جنگ بالکان آغاز شد، اتحادیه فوتبال اروپا به فاصله ۶ روز مانده تا آغاز این پیکار‌ها یوگسلاوی را از حضور در یورو محروم کرد و دانمارک به عنوان تیم دوم گروهی که یوگسلاو‌ها از آن صعود کرده بودند مجوز حضور در جام ملت‌ها را پیدا کرد. دانمارکی‌ها در حالی پا به مسابقات گذاشتند که هیچکس بختی برای آنها قائل نبود ولی وقتی در مسابقه اول توانستند با انگلیس به تساوی بدون گل برسند، شرایط عوض شد.

 البته آنها بازی دوم را به سوئد باختند، اما اوج هنرشان پیروز شدن مقابل فرانسه فوق العاده قدرتمند در روز پایانی مرحله گروهی و صعود تحت عنوان تیم دوم به نیمه نهایی بود. همه اروپا مبهوت مانده بود و تا همان جای کار هم کار دانمارک را خیلی بزرگ تلقی می‌کرد ولی مردمان این کشور سردسیری همچنان از تیمشان معجزه می‌خواستند و این اعجاز در نیمه نهایی با حذف کردن هلند مدافع عنوان قهرمانی محقق شد! حالا دانمارک به فینال رسیده بود و آلمان در آن مقطع قهرمان جام جهانی محسوب می‌شد را پیش روی خود می‌دید. همه فکر می‌کردند ژرمن‌ها قهرمان یورو خواهند شد، اما اصل ماجرا تازه در فینال جام ملت‌ها رقم خورد.

در شبی که فرانس بکن باوئر و پله، دو اسطوره فقید فوتبال جهان ورزشگاه حضور داشتند و بازی را از نزدیک می‌دیدند، دانمارکی‌ها با اتکا بر گل‌هایی که جان یانسن و کیم ویلفورت به ثمر رساندند، مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی را در میان حیرت جهانیان با دو گل شکست دادند و قهرمان اروپا شدند! ریچارد مولر نیلسن سرمربی فقید دانمارک در آن مسابقات پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران به خاطره جالبی اشاره کرد و گفت: شش روز قبل از اینکه مسابقات یورو آغاز شود من مشغول رنگ زدن سقف خانه‌ام بودم که ناگهان تلفن زنگ خورد و دبیر فدراسیون فوتبال با هیجان به من گفت: ریچارد! برای نقاشی خانه‌ات وقت زیاد داری، اما الان چمدان را ببند و لیست بازیکنان را اعلام کن، چون باید به جام ملت‌های اروپا برویم. من تا یک هفته قبل از این مسابقات قلمو و سطل رنگ در دستم بود، اما حالا کاپ قهرمانی جام ملت‌ها را لمس می‌کنم. این یعنی معجزه فوتبال

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->